TestArena udostępniona jest na licencji GNU GPLv2
Instrukcja pobierania wraz z krótkim wprowadzeniem do TestArena na GitHub dostępna jest tutaj
• Wsparcie dla PHP 7.2.
• Zmiany w strukturze bazy danych.
• Dodanie możliwości tworzenia zgłoszeń / testu bezpośrednio w zadaniu.
• Dodanie możliwości podpięcia zgłoszeń do zadania i podpięcia zgłoszeń do testu w tym samym zadaniu.
• Zmiana prezentacji zgłoszeń w zadaniu.
• Zmiana prezentacji uprawnień.
• Dodanie zależności pomiędzy uprawnieniami.
• Dodanie listy zadań powiązanych z testem, widocznej z poziomu testu w bazie testów.
• Zmiana prezentacji podpiętych zadań i testów w zgłoszeniu.
• Zmiana wpisów w historii zadań i zgłoszeń.
• Poprawienie klonowania testów.
• Zmiany danych w eksporcie projektu.
• Wprowadzenie ograniczeń możliwości usunięcia zadań, testów w zadaniu, oraz zgłoszeń które zostały powiązane.
• Zmiany w prezentacji i ograniczenia dla plików/folderów w przeglądarce plików.
• Poprawienie funkcjonowania oznaczania pozycji oraz akcji grupowych na listach.
• Usunięto moduł wiadomości.
• Zmiany w statusach we właściwościach projektu.
• Dodanie opcji blokującej możliwość zmiany hasła administratora.
• Poprawa defektów.
• Usprawnienia użyteczności oraz drobne poprawki.
• Poprawa krytycznego błędu występującego przy zmianie statusu defektu po dodaniu komentarza.
• Kilka usprawnień użyteczności oraz poprawek.
• Zmiana mechanizmu ról i uprawnień oraz implementacja nowych typów uprawnień.
• Usunięcie faz.
• Dodanie tagów opisujących zadania i defekty.
• Dodanie nowych typów testów: "Lista kontrolna" and "Test automatyczny".
• Zmiany w mechanizmie dodawania testów i defektów do zadań.
• Dodanie możliwości aktywacji wydania.
• Dodanie możliwości zapamiętywania filtrów w wyszukiwarkach.
• Dodanie możliwości usuwania pojedynczego zadania i defektu.
• Dodanie możliwości jednoczesnego usuwania wielu zadań, testów i defektów.
• Zmiany w mechanizmie klonowania wydań.
• Dodanie możliwości komentowania testów i defektów w zadaniu.
• Wiele usprawnień użyteczności.
• Wiele drobnych poprawek i modyfikacji.
Nowa szata graficzna.
Zmiana logiki aplikacji.
Aplikacja obecnie posiada następujące funkcje:
Panel administracji
• Projekty - tworzenie, edycja, eksportowanie/importowanie zapisanych projektów, dodawanie narzędzi śledzenia defektów (Jira i Mantis).
• Role - tworzenie, edycja (w tym uprawnienia ról), usuwanie, przypisywanie ról do użytkowników.
• Użytkownicy - tworzenie, edycja, usuwanie, aktywacja/dezaktywacja.
Panel użytkownika
• Kokpit - najnowsze zadania, najnowsze wiadomości i informacja o zadaniach z przekroczonym terminem realizacji. Uzupełnione o graficzne przedstawienie ilości zadań (i ich statusów) przydzielonych do użytkownika.
• Projekt - poglądowa informacja o projekcie. Możliwość edycji projektu (przy odpowiednich uprawnieniach) oraz dodawania do niego załączników.
• Wydania - poglądowa lista wszystkich wydań utworzonych dla projektu. Tworzenie, edycja, dodawanie zadań do wydania, klonowanie.
• Fazy - poglądowa lista wszystkich faz utworzonych dla wydań w projekcie. Tworzenie, edycja.
• Środowiska - poglądowa lista wszystkich środowisk w projekcie. Tworzenie, edycja.
• Wersje - poglądowa lista wszystkich wersji wykorzystanych w projekcie. Tworzenie, edycja.
• Zadania - poglądowa lista wszystkich zadań w projekcie. Dodawanie zadań, edycja (dodawanie testów i defektów do zadania), otwieranie/zamykanie, przypisywanie do użytkowników
• Defekty - poglądowa lista wszystkich defektów dodanych do projektu. Dodawanie, edycja, rozpoczynanie/zamykanie, rozwiązywanie (wraz z dodawaniem statusu zakończenia), przypisywanie do użytkowników.
• Baza testów - lista testów stworzonych dla projektu. Dodawanie (Test eksploracyjny, Przypadek testowy lub inny), edycja.
• Pliki - wbudowana aplikacja do zarządzania załącznikami.
• Wiadomości - (górny panel) wbudowany wewnętrzny komunikator.
Udostępnienie pobieralnej wersji
Wiele drobnych poprawek usprawniających działanie
Lider projektu widzi i zarządza wszystkimi zadaniami w obszarze projektu
Poprawa błędów bezpieczeństwa
Poprawa dokumentacji
Główne obszary zmian dla panelu użytkownika:
• Poprawa logowania i zachowania captchy
• Poprawa walidacji formularzy
• Profil użytkownika:
-możliwość zmiany hasła i adresu e-mail dla każdego użytkownika, wprowadzenie walidacji pola telefon
-zmiana wyświetlania danych które nie zostały wypełnione
Kokpit: m. in. Odfiltrowanie zadań z zakończonych projektów, kolejność wyświetlania zadań z przekroczonym terminem realizacji
• Wydania / Fazy:
-wprowadzenie wymaganej daty rozpoczęcia wydania
-brak możliwości dodawania wydań / faz z przeszłości
-poprawka dotycząca możliwości zdefiniowania daty zakończenia fazy późniejszej niż data zakończenia wydania
• Baza zadań:
-wprowadzenie numeru obiektu złożonego z prefiksu projektu i ID zadania (np. test1-T1) – zadanie przekazane do wykonania dostaje nr obiektu test1-TR1
-poprawa krytycznych błędów w zawieszonym i zakończonym projekcie
• Zmiany w sortowaniu i filtrowaniu list
• Główne obszary zmian w panelu administracyjnym:
• Poprawa błędów dotyczących importu i eksportu projektów
• Zmiana sposobu zachowania definiowania ról:
-przełączanie na tryb specjalny przy modyfikacji predefiniowanych ról i powrót do nich, gdy ktoś zaznaczy ustawienia takie jak zdefiniowana predefiniowana rola
Modyfikacja wyglądu i przejrzystości.
Zmiana logiki aplikacji.
Rozdzielenie Administracji i Zarządzania projektem
Administracja:
• Projekty - tworzenie, edycja.
• Role - tworzenie, edycja, usuwanie, przypisywanie.
• Użytkownicy - tworzenie, edycja, usuwanie, zmiana danych
Panel użytkownika:
• Kokpit - podsumowanie najważniejszych zadań i ostatnich wiadomości
• Projekt - informacja statyczna o projekcie
• Wydania - tworzenie, edycja, dodawanie wydań, dodawanie zadań do wydania
• Fazy - tworzenie, edycja, dodawanie faz
• Baza zadań - wszystkie zadania w projekcie, dodawanie zadań
• Zadania - lista zadań wraz z statusami wykonania
• Raporty - szablony raportów
• Wiadomości - wbudowany wewnętrzny komunikator
Administracja:
• Użytkownicy - tworzenie, edycja, usuwanie, zmiana danych
• Projekty - tworzenie, edycja.
• Role - tworzenie, edycja, usuwanie, przypisywanie.
Panel użytkownika:
• Dashboard - wersja 1, statyczny - przypisane zadania.
• Wydania - tworzenie, edycja, dodawanie faz, dodawanie zadań do wydania.
• Zadania - tworzenie, dodawanie przypadków testowych metodą drag&drop, brak podglądu zadań, brak typów zadań.
• Przypadki testowe - tworzenie, edycja, wersje.
Naszym celem jest uzyskanie najlepszej jakości produktu, który będzie spełniał oczekiwania testerów.
ZGŁOSZENIA